«بسم الله الرّحمن الرّحيم»
نرم افزار ریاضی :: فیزیک برای همه

فیزیک برای همه

Reba.ir

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/04/14/1454782/

ویژگیها و مختصات «نخستین خودروی آبسوز جهان» چیست/ آمادگی کامل برای آبسوز کردن خودروهای متقاضیان داریم




نرم افزار   Graph 4.3

 نرم‌افزاری برای رسم نمودار توابع با استفاده از ضابطه‌ی آنهاست. این نمودار توانایی رسم نمودارهای معمولی جبری، مثلثاتی، قطبی، پارامتری، مجموعه نقاط و همچنین رسم نمودار رابطه‌ها را دارد.

برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

      رسم خط مماس و عمود بر هر نقطه از نمودار // محاسبه‌ی طول منحنی نمودار با تعیین ابتدا و انتها // محاسبه‌ی سطح محصور بین نمودار و محورها با تعیین ابتدا و انتها // محاسبه‌ی خودکار مشتق‌های اول، دوم و ... تابع و نیز رسم نمودار آن‌ها // محدود کردن دامنه و برد توابع // اضافه کردن label (برچسب) به نمودار // رسم هر تعداد نمودار در یک صفحه‌ی کار // هاشور زدن نواحی محصور بین نمودار و محورها با تعیین نقطه‌ی ابتدا و انتها // تعیین شکل نقطه‌ی ابتدا و انتهای نمودارها (توپر، توخالی، پیکان و ... ) // تعیین ضخامت، رنگ و سبک خطوط و منحنی‌ها // ذخیره‌ی فایل خروجی به صورت عکس  //  فرمت اختصاصی نرم‌افزار با نام grf // امکان animate کردن نمودار و ذخیره‌ی انیمیشن در فرمت avi (به این صورت که مثلا در تابع ax + b حوزه‌ی تغییر پارامتر a را از 2 تا 16 تعیین می‌کنید و نمودار بقیه‌ی پارامتر‌ها را ثابت نگه‌داشته و با تغییر a انیمیشن ایجاد می‌کند! )

دانلود   (حجم : 3.11 MB )             


نرم افزار Microsoft Student Graphing Calculator 2006

این نرم افزار یک ماشین حساب بسیار حرفه ای است که به شما به صورت نموداری و سه بعدی کمک می کنه تا مسائل خودتون را حل کنید... البته اطلاعات بیشتری در مورد این برنامه ندارم اما تا همین حد می دونم که یه ماشین حساب فوق العاده است که بدرد تمام دانش آموزها و تمام ریاضیدان ها می خوره.

دانلود نرم افزار با حجم ۴ مگابایت        


نرم افزار حل کننده معادلات ریاضی

از جمله امکانات این نرم افزار می توان به :
حل کردن انواع مختلف معادلات و نامعادلات ریاضی تا درجه ان ام طی چند ثانیه
پیدا کردن ریشه های معادلات و نامعادلات به همراه نمودار
اولین حل کننده سخنگوی معادلات و نامعادلات ریاضی به زبان انگلیسی
با قابلیت ذخیره مسائل نمونه و فرمول های ریاضی

دانلود نرم افزار با حجم ۸.۵ مگابایت


نرم افزار   Advanced Grapher 2.11

نرم افزار Advanced Grapher علاوه بر انجام محاسبات ریاضی، به رسم نمودار معادلات، نامعادلات و تقریب زدن منحنی ها می پردازد. نمودارهایی برحسب (Y(xو (X(yدر مختصات دکارتی و معادلات گوناگونی را در مختصات قطبی می توان رسم کرد. هم چنین نمودار معادلات f(x,y)=0 و نامعادلات (f(x,y)>0 ، 0    و دیگر قابلیت این نرم افزار این است که تعریف توابع، مشتق و انتگرال آن ها را محاسبه کرده و نمودار تمامی این توابع را نمایش می دهد. هم‏چنین توانایی آنالیزعددی  مشتق، انتگرال توابع مختلف را دارد.

دانلود              حجم فایل: 1.17 MB                   


نرم افزار Geometer"s SketchPad

این نرم افزار محصول انجمن ملی معلمین ریاضی آمریکا (NCTM) به سرپرستی نیکلاس جکیو می باشد که از جمله اولین و مشهور ترین نرم افزارهای هندسه پویا محسوب می شود.

 نرم افزار بسیار قدرتمند بوده و بسیاری از مسائل ریاضی و هندسه را بصورت مثال در خود ارائه داده است. مثالهای برنامه و دفترچه همراه سی دی نرم افزار با نام 101 ایده برای اسکچ پد, مجموعه ای کم نظیر  از کاربرد های هندسه پویا در آموزش محسوب می شود. کتاب های فراوانی با محتوای طرح درس مبتنی بر اسکچ پد نوشته شده است. همچنین قابلیتهای نمایشی ویژه ای برای جذاب تر کردن نمونه های ساخته شده فراهم آورده است. اسکچ پد امکانی برای ارائه خروجی جاوا اپلت دارد. توانمندی این نرم افزار کمک آموزشی در ترسیم نمودار ها و محاسبات خود مثال زدنی است.

 نقطه ضعف اسکچ پد, در طراحی ظاهر برنامه, شامل منوها و آیکن های نمایشی آن است. همچنین  محدودیتهایی در برخی مثال ها در اپلت وجود دارد. که عملاً نمی توان به عنوان یک موتور تولید کننده اپلت روی آن حساب باز کرد.

 قیمت بسته آموزشی اسکچ پد 75 پوند است که البته نسبت به بقیه نرم افزارهای آموزشی گران محسوب می شود.

 دانلود       حجم : ۱.۲ MB       سایت نرم افزار       


نرم افزار GeoGebra

نرم افزار ژئوجبرا محصول تیم متخصص با پشتیبانی دانشگاه سالزبورگ استرالیا و سرپرستی مارکوس هوهن وارتر در سال است. نرم افزار پوشش نسبتاً جامعی به مباحث حساب, جبر و هندسه فراهم کرده است. در برنامه محیط ترسیم اشکال هندسی, محیط ورود فرمان های ریاضی و ناحیه اطلاعات جبری در نظر گرفته شده است. ظاهر نرم افزار در نگاه اول بسیار جذاب و هوشمند بوده, و کلیه امکانات برای بررسی های تحلیلی و ترسیمی را فراهم می آورد. خروجی جاوا اپلت این نرم افزار بدون نقص به همراه گزینه های فراوانی است که طراح آموزشی را قادر به تولید طرح درس های تعاملی با کیفیت بالا می کند. نرم افزار در نسخه جدید خود امکان سفارشی کردن ابزار نرم افزار را فراهم کرده است. همچنین کاربر می تواند ابزار خاص مورد نظر خود را در محیط برنامه طراحی کرده و به ابزارهای موجود بیافزاید.

 این نرم افزار وب سایت بسیار قوی و پر محتوایی دارد که علاوه بر معرفی نرم افزار, انجمن هایی را برای تعامل بین کاربران فراهم آورده است. همچنین و قسمتی به نام ویکی ژئوجبرا به هر یک از کاربران فضایی برای قرار دادن تجربیات و تولیدات خود از نرم افزار را بوجود آورده است. سایت این نرم افزار به 30 زبان زنده دنیا از جمله فارسی قابل دسترسی می باشد.

نرم افزار ژئوجبرا در مقایسه با دیگر نرم افزارها از لحاظ توانمندیهای ترسیمی, ظاهر, وسعت عمل, محتوای آموزشی برای معلمین و دانش آموزان, ارتباط با کاربران, خروجی جاوا,و بروز بودنمناسبترین نرم افزار محسوب می شود. بویژه اینکه در آخرین نسخه نرم افزار که در شهریور 1386 ارائه شده است, زبان فارسی نیز وجود داشته و دیگر اینکه این برنامه کلاً به صورت رایگان ارائه می شود.

   دریافت نرم افزار   حجم فایل :3.16 MB    

برای دیدن نمونه فعالیت‏های نرم افزار اینجا   را مشاهده کنید.

سایت نرم افزار           دریافت نرم افزار جاوا


نرم افزار  Statictics Pro

 نرم افزاری برای انجام محاسبات  آماری ,  جایگشتها و ترکیبات و محاسبات احتمال دو جمله ای , شرطی و هندسی و تجزیه و تحلیل داده ها به همراه توضیح می‏باشد.                    

دانلود   حجم : 2.24 MB       سایت نرم افزار


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی