«بسم الله الرّحمن الرّحيم»
قرآن و ریاضی :: فیزیک برای همه

فیزیک برای همه

Reba.ir

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/04/14/1454782/

ویژگیها و مختصات «نخستین خودروی آبسوز جهان» چیست/ آمادگی کامل برای آبسوز کردن خودروهای متقاضیان داریم




ریاضی زبانیست که خدا با آن جهان را به رشته تحریر درآورد۰

                                                                گالیله (میلادى ۱۵۶۴-۱۶۴۲)

 

«و هر کس که بگوید قرآن سخن انسان است خداوند او را وارد جهنمی می کند که 19 فرشته نگهبان آن اند».


جمله «بسم الله الرحمن الرحیم» 19 حرف است و در آیه 30 از سوره «مدثر» آمده است که نگهبانان جهنم 19 فرشته اند؛ و هر کس که بگوید قرآن سخن انسان است خداوند او را وارد جهنمی می کند که 19 فرشته نگهبان آن اند. ما می دانیم...


که عدد 19 عدد اول (prime number) است. عدد اول عددی است که فقط بر خودش و بر یک تقسیم می شود. افراد مختلفی در گذشته و حال سعی کرده اند که به رمزهای معجزات ریاضی قرآن پی ببرند. یکی از این افراد شماره هر سوره را با تعداد آیات آن به این صورت جمع کرده است:

 

جمع

 

تعداد آیه

 

شماره سوره

زوج

8

=

7

+

1

زوج

288

=

286

+

2

فرد

203

=

200

+

3

زوج

180

=

176

+

4

فرد

125

=

120

+

5

...

...

 

...

 

...

...

...

 

...

 

...

زوج

118

=

5

+

113

زوج

120

=

6

+

114

جمع زوج ها

جمع فردها

 

جمع آیه ها

 

جمع سوره ها

6236

6555

 

6236

 

6555

شایان توجه است که تعداد زوجها 57 عدد و فردها نیز به همان تعداد - یعنی 57 عدد – است که این خود بتنهایی معجزه است؛ و در ضمن، عدد 57 بر 19 بخش پذیر است. معجزه دیگر این است که اگر حاصل جمع‌های زوج را با هم جمع کنیم، 6236 به دست می ‌آید که مساوی است با تعداد کل آیه‌های قرآن. معجزه دیگر این است که اگر حاصل جمعهای فرد را با هم جمع کنیم، 6555 به دست می آید که مساوی است با جمع کل شماره سوره‌های قرآن.معجزه دیگر اینکه اگر رقمهای 6555 را با رقمهای 6236 جمع کنیم، عدد 38 به دست می آید که خود ضریب 19 دارد:

2*19= 38 = (6+2+3+6) + (5+5+5+6)

همان طور که تعداد سوره‌های قرآن ضریب 19 دارد:

114 =6*19

لطفا توجه کنید که اگر تعداد آیه‌های قرآن را کم یا زیاد کنیم یا فقط جای سوره‌ها را با هم عوض کنیم، دیگر چنین روابطی وجود نخواهد داشت و این نشان دهنده این است که تعداد آیات قرآن همین اندازه و ترتیب سوره‌ها نیز به همین ترتیب است و - در نتیجه - قرآن نمی تواند کار دست انسان باشد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی علیه السلام

_______________________________________________________________________

یک استادِ قرآن شناس چنین تحقیقی نیز کرده است: بدین گونه که چند مسالهٔ اعتقادی یا علمی را در قرآن انتخاب کرده ازقبیلِ : "توحید"، "نبوت"، "معاد"، " امرِ به معروف"، "جهاد" و ... در اینجا نیز، طرح هر یک از این مسائل، طبقِ یک نظمِ دقیقِ ریاضی است. مثلاً، "جهاد" از سالِ اول تا سال های نزدیک به "هجرت" خبری نیست و طبیعی است که نباشد. نزدیکی های هجرت، اندک اندک آیاتِ جهاد شروع می شود و یک منحنیِ کامل را طی می کند؛ به این صورت که مثلاً سالِ یازدهم 1 آیه؛ سالِ دوازدهم صفر آیه؛ سالِ سیزدهم 3 آیه؛ سالِ چهاردهم 5 آیه؛ سالِ پانزدهم صفر آیه؛ سالِ شانزدهم ۸ آیه) سالِ دومِ هجرت، جنگِ بدَر ( 9 آیه؛ سالِ هفدهم 15 آیه؛ اینجا قلهٔ منحنی است. از اینجا منحنی فرود می آید؛ درست با همان انحنایی که بالا رفته بود ! یعنی سالِ هجدهم باز 9 آیه؛ سالِ نوزدهم صفر آیه؛ سالِ بیستم 5 آیه؛ سالِ بیست و یکم 3 آیه؛ سالِ بیست و دوم صفر آیه وسالِ بیست و سوم 1 آیه. بنابراین اگر منحنیِ شروع، صعود، اوج، نزول و ختمِ طرحِ آیاتِ جهاد را بررسی کنیم، این شکل به دست می آید. این کامل ترین و حساسترین و دقیق ترین منحنیِ سالم یا نرمال در جهانِ طبیعت است که به نامِ "زنگِ معکوس" یا "کلاه شاپو" معروف است.

قرآن، پیش از هر چیز یک کتاب است، یک "پیام" ! و فلسفهٔ وجود ی اش ایجادِ آگاهی، حرکت، نجاتِ مردم، استقرارِ عدالت و آموزشِ معنوی و رهبریِ اجتماعی و تکاملِ نوعیِ انسان است و در عینِ حال، یک ساختِ اِعجازآمیز است و ساختمانی چون جهانِ طبیعت دارد. قرآن طبیعتی است ساخته شده از کلمات؛ چنان که طبیعت، قرآنی است ساخته شده از عناصر. تصادفی نیست که قرآن، خود پدیده های طبیعت را "آیه" می خواند؛ آن چنان که جملاتِ قرآن را. و نیز چنان که استاد شریعتی یافته است، قوانینِ مادیِ طبیعت و حیات را "وحی" می نامند، آن چنان که حقایقِ قرآن را، و اینست که اسرارِ جهان را و شفاعتِ خدا را در "کتابِ طبیعت" هم چنان که با بررسیهای عینی و آماری و کشفِ قوانینِ مادی و با وسایلِ پیشرفتهٔ فنی میتوان دریافت، در کشفِ اسرارِ جهانِ کلمات و شناختِ این "طبیعت کتاب" نیز م یتوان از پیشرفته ترین موفقیت های علمیِ انسان و نیز دقیق ترین و قوی ترین وسایلِ جدیدِ تحقیق استمداد کرد و هم چنان که دانشمندانِ علومِ طبیعی، نباید تحقیق و تأمل در طبیعت را در انحصارِ خود گیرند و به متفکرانِ مذهب و عرفان اجازهٔ سخن گفتن از طبیعت را ندهند، علمای علومِ مذهبی و عرفانی نیز نباید این گونه انحصارطلبی را دربارهٔ قرآن اِعمال کنند و متخصصانِ علومِ طبیعی و انسانی را از سخن گفتن دربارهٔ قرآن منع کنند.

منبع :بخشی از کتاب قرآن و کامپیوتر  دکتر علی شریعتی : دانلود  

...............................................................................................................................

 سایت تنزیل یک سایت بسیار زیبا و پیشرفته قرآن با ترجمه سایت تنزیل

به چندین زبان زنده دنیا به همراه صوت قرآن .

 

   لینک های مرتبط با ریاضی در قرآن : حتما بخونید  

 «کتابخانه اعجاز قرآن کریم»

  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی